باسمه تعالی

آیین‌نامه تشکیل و نحوه فعالیت مرکز رفاهی

کانون وکلای دادگستری خراسان

 

ماده ۱- در راستای ارتقای منزلت اجتماعی و رفاهی وکلا و با هدف ارایه خدمات مرتبط به آنان، مرکز رفاهی کانون که در این آیین‌نامه به اختصار «مرکز» نامیده می‌شود با وظایف و اهداف مشخص شده تشکیل می‌گردد.

ماده ۲- مرکز، مرجع برنامه‌ریزی، پیگیری و نظارت بر اجرای برنامه‌ها و امور رفاهی وکلا و کارآموزان عضو کانون وکلای دادگستری خراسان می‌باشد.

ماده ۳- اهداف تشکیل مرکز عبارتند از:

۱-۳- برنامه‌ریزی و اقدام در جهت تامین امکانات رفاهی برای وکلا، کارآموزان و خانواده‌های آنان، در زمینه‌های مختلف از جمله درمان، سفرهای زیارتی، تفریحی و علمی، تحصیل وکلا و کارآموزان و خانواده آن‌ها، خرید کالاها و خدمات، بیمه و

۲-۳- ایجاد تعامل با صندوق حمایت کانون وکلا و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و فرصت‌های صندوق مذکور در راستای بهبود وضعیت رفاهی وکلا.

۳-۳- بهینه‌کردن مدیریت دفاتر وکلا از طریق ارایه آموزش‌های ویژه به نیروهای انسانی شاغل در دفاتر وکلا یا موسسات حقوقی از جمله مدیر دفتر و منشی و ارایه گواهی گذراندن دوره‌های   تخصصی مربوطه به این نیروها.

۴-۳- بررسی و پیشنهاد زمینه‌های فعالیت رفاهی و سرمایه‌گذاری کانون با استفاده از وجوه و سرمایه‌های کانون و پیگیری تصویب آن در هیات مدیره و در نهایت اجرای مصوبه مذکور.

۵-۳- تسهیل و بهبود فعالیت دفتری وکلا از طریق شناسایی، خرید و توزیع نرم افزارهای تخصصی وکالت و نرم افزارهای CRM  یا مدیریت ارتباط با موکلان.

۶-۳- ایجاد ساز و کار مناسب جهت بهره‌مندی وکلا و کارآموزان از شرایط ویژه خرید و تخفیف‌های فروشگاه‌ها و برندهای معتبر در قالب «وکیل‌کارت» یا عناوین مشابه.

۷-۳- ارایه مشاوره و خدمات مرتبط و پیگیری اجرای روش‌های سرمایه‌گذاری وکلا در خرید دفتر  وکالت از جمله دفتر مشارکتی، دفتر مالکیت زمانی و

۸-۳ ارایه مشاوره و خدمات مرتبط به منظور حمایت از وکلای جوان و کارآموزان در خصوص اجاره دفتر و خرید تجهیزات دفتری و راه اندازی آن.

۹-۳-  ارایه مشاوره و خدمات مرتبط به منظورتامین مسکن وکلا.

۱۰-۳- انجام مذاکره و تفاهم با بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری در جهت اعطای تسهیلات بانکی مورد نیاز وکلا از جمله وام ازدواج، وام خرید دفتر، وام تجهیز دفتر، وام خرید خودرو با شرایط ویژه و

۱۱-۳- ارایه مشاوره و خدمات مرتبط به منظور خرید خودرو برای وکلا مانند مذاکره با نمایندگی‌های فروش خودرو در راستای فروش اقساطی یا اعطای امتیازات دیگر لیزینگ خودرو به وکلا .

۱۲-۳- ارایه مشاوره و خدمات مرتبط به وکلای علاقه‌مند به بازارهای سرمایه همچون بورس و رمزارزها با حفظ شان وکلا و با ترتیبات اطمینان بخشی و آگاه‌سازی وکلا از ریسک‌ها و آسیب‌های بازارهای مذکور.

۱۳-۳- ارایه مشاوره و خدمات مرتبط با پوشش‌های حمایتی بیمه‌ای برای وکلا و کارآموزان و خانواده‌های آنان اعم از بیمه درمان، حوادث  و  مسوولیت.

ماده ۴- مرکز رفاهی شامل حداقل پنج عضو یک نفر رییس مرکز و حداقل چهار عضو دیگر می‌باشد. اعضای مرکز از بین وکلا و کارآموزان علاقه‌مند به فعالیت در این حوزه توسط رییس مرکز پیشنهاد و پس از تایید هیات مدیره کانون، به عضویت در خواهند آمد.

ماده۵- برای تشکیل جلسات مرکز رفاهی، حضور بیش از نصف اعضا لازم است. تصمیمات با اکثریت آرای حاضرین اتخاذ می شود.

ماده۶- رییس مرکز توسط هیات‌مدیره کانون وکلای دادگستری خراسان انتخاب می شود.

ماده ۷- منابع مالی مورد نیاز برای اجرای برنامهها و طرح‌های رفاهی و سایر هزینه‌های مرکز، از طریق بودجه تخصیص یافته به موجب مصوبه هیات‌مدیره کانون وکلای دادگستری خراسان تامین می‌شود.

ماده۸- مرکز موظف است برنامه و بودجه یک ساله را جهت تصویب به هیات‌مدیره ارایه دهد.تا قبل از تصویب برنامه و بودجه سالیانه، هرگونه تصمیم و اقدام مرکز که بار مالی برای کانون داشته باشد، باید در هیات­ مدیره کانون مطرح و به تصویب برسد.

ماده۹- مرکز در موارد مورد نیاز، نسبت به انعقاد تفاهم­نامه و قراردادهای رفاهی با اشخاص حقیقی و حقوقی ارایه‌دهنده کالاها و خدمات مرتبط با وظایف و اهداف مرکز اقدام نماید. تفاهم نامه‌ها و قراردادهای مزبور (که فرمت پیش نویس آن باید به تایید هیات مدیره برسد)، توسط رییس مرکز به نمایندگی از کانون وکلا امضا خواهد شد.

ماده ۱۰- در راستای هدایت، حمایت و نظارت بر فعالیت­های مرکز، هیات­ مدیره کانون وکلا می‌تواند نسبت به انتخاب یک یا دو نفر از اعضای اصلی یا علی‌البدل هیات­ مدیره کانون وکلای دادگستری خراسان و معرفی ایشان به مرکز اقدام نماید.

ماده ۱۱- مرکز مجاز است برای تحقق اهداف و ماموریت‌های تعریف شده در این آیین­نامه، با اخذ مصوبه هیات‌ مدیره کانون، نسبت به تاسیس نمایندگی در شهرهای خراسان‌رضوی و خراسان‌جنوبی اقدام نماید .این آیین­ نامه در تاریخ ۱۱/۰۵/۱۴۰۱ در جلسه هیات‌ مدیره کانون وکلای دادگستری خراسان (دوره‌یازدهم) به تصویب رسید و مفاد آن لازم‌الاجرا می‌باشد.